Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
Økofamilien ApS ("Økofamilien")
CVR-nr.: 33599994
Erhvervsparken 1
8882 Fårvang
E-mail: shop@okofamilien.dk
Telefon: 81406663
Afgivelse af ordre
Afgivelse af ordre via vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende aftale. Økofamilien har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Når du har afgivet en ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail med en ordrebekræftelse, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre. Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar via e-mail ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået.
Aftalen er først bindende, når du har modtaget en e-mail fra Økofamilien med information om, at vi har afsendt varen. Der trækkes ikke penge på din konto, før du har modtaget denne e-mail, og varen er afsendt eller klar til afhentning. Ved dellevering trækkes kun det beløb, der svarer til den faktiske levering, jo mindre andet er aftalt med kunden.
Reservation af købesummen
Hvis du bruger et internationalt betalingskort som fx Visa eller MasterCard reserveres beløbet automatisk på din konto, når du har godkendt betalingen. Hvis du efterfølgende fortryder dit køb, frigives reservationen hurtigst muligt. Det er udbyderen af dit betalingskort, som afgør, om beløbet reserveres på din konto, allerede når du godkender betalingen på økofamilien.dk. Det er også udbyderen, der afgør, hvornår et reserveret beløb frigives igen, hvis købet fortrydes. I den forbindelse henviser vi til aftalen med din kortudsteder for yderligere information.
Betaling
På økofamilien.dk er alle priser angivet i danske kroner og inkl. moms. Vi tager imod Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, Maestro, MasterCard, MobilePay, Apple Pay og Google Pay. Økofamilien tillægger ikke gebyr på private betalingskort.
I forbindelse med at betalingstransaktionen gennemføres, vil dine betalingsoplysninger blive gemt, indtil de enkelte betalingstransaktioner er gået igennem. Dine betalings- og kortoplysninger gemmes hos Økofamiliens valgte PCI (Payment Card Industry - Data Security Standard) certificerede samarbejdspartner.
Oplysningerne opbevares derfor i et sikkert PCI-certificeret miljø, som lever op til internationale sikkerhedsstandarder, indtil betalingstransaktionerne er gennemført. Når du anvender betalingskort på økofamilien.dk, er det kun Økofamiliens PCI certificerede samarbejdspartner – og ikke Økofamilien – som får adgang til dine kortoplysninger. Behandling af dine kortoplysninger er derfor alene en sag mellem dig og Økofamiliens PCI certificerede samarbejdspartner, selvom det sker, mens du benytter økofamilien.dk.
Kontooverførsel
Ved kontooverførsel, skal du være opmærksom på, at dine varer først sendes, når vi har modtaget din betaling. Ved betaling via kontooverførsel er du ikke dækket af indsigelsesordningen.
Konto nummer: 8491 4910371466 IBAN: DK70 84914910371466 BIC/SWIFT: SPNODK22
Vi har konto i Spar Nord.
EAN-betalinger
På økofamilien.dk kan du som offentlig institution handle online med EAN-nummer. Vi tilbyder desværre ikke betaling med EAN for private virksomheder eller private institutioner. Har du som privat virksomhed eller institution lagt en ordre på økofamilien.dk med EAN-betaling, vil vi efterfølgende fremsende en faktura, som skal betales inden ordren afsendes.
Moms
Vi er ikke behjælpelige med momsrefusioner.
Levering
Vi tilbyder følgende leveringsformer:
| Land | Leveringsmetode | Pris | Gratis fragtgrænse | Est. leveringstid |
|---|---|---|---|---|
| Danmark | GLS pakkeshop | 39.00 DKK | 499.00 DKK | |
| GLS privatlevering | 59.00 DKK | - | ||
| GLS erhvervslevering | 59.00 DKK | - | ||
| DAO pakkeshop | 49.00 DKK | 499.00 DKK | ||
| DAO hjemmelevering | 59.00 DKK | - | ||
| BRINK privatlevering | 150.00 DKK | - | ||
| BRINK privatlevering til ikke-brofaste øer | 625.00 DKK | - | ||
| Belgien | GLS privatlevering | 15.00 EUR | - | |
| GLS pakkeshop | 12.00 EUR | - | ||
| DHL levering | 17.00 EUR | - | ||
| Estland | GLS privatlevering | 23.00 EUR | 208.00 EUR | |
| DHL levering | 26.00 EUR | - | ||
| Finland | GLS privatlevering | 22.00 EUR | - | |
| DHL levering | 24.00 EUR | - | ||
| Frankrig | GLS privatlevering | 17.00 EUR | - | |
| GLS pakkeshop | 14.00 EUR | 145.00 EUR | ||
| DHL levering | 17.00 EUR | - | ||
| Irland | GLS privatlevering | 23.00 EUR | - | |
| GLS pakkeshop | 20.00 EUR | 203.00 EUR | ||
| DHL levering | 25.00 EUR | - | ||
| Italien | GLS privatlevering | 23.00 EUR | - | |
| GLS pakkeshop | 20.00 EUR | 204.00 EUR | ||
| DHL levering | 25.00 EUR | - | ||
| Litauen | GLS privatlevering | 23.00 EUR | 206.00 EUR | |
| DHL levering | 25.00 EUR | - | ||
| Luxembourg | GLS privatlevering | 16.00 EUR | - | |
| GLS pakkeshop | 12.00 EUR | 128.00 EUR | ||
| DHL levering | 18.00 EUR | - | ||
| Nederlandene | GLS privatlevering | 15.00 EUR | - | |
| GLS pakkeshop | 12.00 EUR | 123.00 EUR | ||
| DHL levering | 17.00 EUR | - | ||
| Østrig | GLS privatlevering | 17.00 EUR | 145.00 EUR | |
| GLS pakkeshop | 14.00 EUR | 145.00 EUR | ||
| DHL levering | 19.00 EUR | - | ||
| Polen | GLS privatlevering | 17.00 EUR | - | |
| GLS pakkeshop | 14.00 EUR | 142.00 EUR | ||
| DHL levering | 19.00 EUR | - | ||
| Portugal | GLS privatlevering | 25.00 EUR | - | |
| GLS pakkeshop | 23.00 EUR | 233.00 EUR | ||
| DHL levering | 27.00 EUR | - | ||
| Romænien | GLS privatlevering | 24.00 EUR | - | |
| DHL levering | 26.00 EUR | - | ||
| Slovakiet | GLS privatlevering | 20.00 EUR | - | |
| GLS pakkeshop | 17.00 EUR | 177.00 EUR | ||
| DHL levering | 22.00 EUR | - | ||
| Spanien | GLS privatlevering | 25.00 EUR | - | |
| GLS pakkeshop | 23.00 EUR | 237.00 EUR | ||
| DHL levering | 27.00 EUR | - | ||
| Sverige | GLS pakkeshop | 150.00 SEK | 899.00 SEK | |
| DHL levering | 200.00 SEK | 1,431.00 SEK | ||
| Tjekket | GLS privatlevering | 20.00 EUR | - | |
| GLS pakkeshop | 17.00 EUR | 175.00 EUR | ||
| DHL levering | 22.00 EUR | - | ||
| Tyskland | GLS privatlevering | 15.00 EUR | - | |
| GLS pakkeshop | 12.00 EUR | 126.00 EUR | ||
| DHL levering | 17.00 EUR | - |
- GLS - Levering til pakkeshop, privatadresse eller erhvervsadresse
- DAO - Levering til pakkeshop eller privatadresse
- BRINK - Levering til privatadresse (ind- eller opbæring er ikke mulig)
Bemærk at enkelte leveringsformer kan være begrænset til bestemte postnumre, samt bestemte tidsintervaller. Kun de gyldige leveringsformer vil være synlige ved gennemførelse af købet, og valg af levering.
Din ordre afsendes på hverdage og normalt indenfor 24 timer fra ordremodtagelse. Forventet leveringstid til en dansk adresse er 1-2 hverdage. Ordre indeholdende bestillingsvarer vil dog som udgangspunkt have en længere leveringstid. Om varen er en bestillingsvare, er angivet i webshoppen. Den forventede leveringstid kan variere i spidsbelastningsperioder som f.eks. under Black Friday. Vi leverer kun i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.
Vi tilbyder gratis fragt til GLS pakkeshop ved køb over 499 kr. Beregnes: 499 kr. værdi af varer – dvs. ekskl. fragt.
Se udspecificerede leveringsmuligheder og leveringspriser herunder:
GLS levering til pakkeshop: 39,00 DKK
Ved levering til pakkeshop er der fri fragt ved køb over 499,00 DKK
GLS indleverer pakken i en GLS pakkeshop. Modtager får information herom via de af kunden oplyste kontaktoplysninger. Efter 7 kalenderdage returnerer GLS pakken til afsender. GLS forbeholder sig retten til at levere til en anden pakkeshop end den af kunden valgte.
GLS hjemmelevering: 59,00 DKK
Ved levering til privatadresse skal der oplyses et sted, hvor pakken må stilles i tilfælde af at der ikke er nogen på adressen til at tage imod pakken.
Hvis GLS ikke træffer nogen på modtageradressen, indleverer GLS pakken i en GLS pakkeshop. Modtager får information herom, så pakken kan afhentes i pakkeshoppen. Efter 7 kalenderdage returnerer GLS pakken til afsender.
GLS erhvervslevering: 59,00 DKK
Ved levering til erhvervsadresse skal der oplyses et sted, hvor pakken må stilles i tilfælde af at der ikke er nogen på adressen til at tage imod pakken.
Hvis GLS ikke træffer nogen på modtageradressen, indleverer GLS pakken i en GLS PakkeShop eller et GLS depot. Modtager får information herom. Efter 7 kalenderdage returnerer GLS pakken til afsender.
DAO pakkeshop: 49,00 DKK
DAO indleverer pakken i en DAO pakkeshop. Modtager får information herom via de af kunden oplyste kontaktoplysninger. Efter 7 kalenderdage returnerer DAO pakken til afsender. DAO forbeholder sig retten til at levere til en anden pakkeshop end den af kunden valgte.
DAO privatlevering: 59,00 DKK
Ved levering til privatadresse skal der oplyses et sted, hvor pakken må stilles. Pakker der er bestilt med DAO privatlevering leveres oftest om natten, uden at der ringes på, og pakken vil derfor blive efterladt ved adressen, uden kontakt til modtager.
Privatlevering med fragtmand (BRINK): 150,00 DKK
Større og tunge pakker, såsom større madrasser, topmadrasser og senge, leveres med fragtmand. Er ordren over minimumsbeløbet for fri levering er forsendelsen gratis, men pålægges et administrationsgebyr for privatlevering på 150,00 DKK.
Som udgangspunkt afleverer fragtmanden ordren inde på din adresse, så længe de individuelle kasser er under 20 kg. Alle andre forsendelser afleveres fra bilens læsserampe så tæt på din dør som muligt, eller ved nærmeste fortovskant. Levering med fragtmand inkluderer som udgangspunkt ikke indbæring eller opbæring af gods. Ordre, der sendes med fragtmand leveres hurtigst muligt, og derfor er det ikke muligt at give et specifikt tidspunkt for leveringen. Du vil modtage en mail fra BRINK med et forventet tidspunkt for leveringen. Ønskes ordren leveret i et specifikt tidsrum kan dette tilkøbes iht. Danske Fragtmænd's DOT (Delivery On Time) løsninger. Priser herpå starter fra 600,00 DKK.
Ved privatlevering med fragtmand skal der angives et sted på adressen, hvor leveringen må stilles. Hvis ikke der er angivet et sted pakken kan stilles, skal der være nogen til at tage imod varen. Fragtmanden skal have et telefonnummer, hvorpå han kan kontakte modtager ved levering. Er der ikke nogen hjemme til at tage imod leveringen på leveringstidspunktet eller har fragtmanden ikke kunnet stille leveringen som angivet, tages leveringen med tilbage til BRINK's depot. En genudkørsel af ordren vil koste et fragtgebyr på 585,00 DKK.
Levering til øer med fragtmand
Forsendelser med BRINK kan leveres til alle adresser på alle brofaste øer i Danmark og hovedparten af forsendelserne bliver leveret inden kl. 15:00 på leveringsdagen. Forsendelser til ikke-brofaste øer i Danmark vil blive pålagt et 400,00 DKK Ø-tillæg.
Ikke-brofaste øer inkluderer: Bornholm (postnummer 3700-3790), Ærø (postnummer 5960-5985), Fanø (postnummer 6720-6726), Fur (postnummer 7884), Samsø (postnummer 8305), Anholt (postnummer 8592) og Læsø (postnummer 9940-9960).
Ansvar for levering
Økofamilien bærer ansvaret for ordren frem til leveringstidspunktet. Leveringstidspunktet er, når du fysisk modtager pakken – eksempelvis ved afhentning i en pakkeshop. Hvis du har givet transportøren tilladelse til at stille pakken foran din bopæl, eller du har valgt privatlevering med DAO, som leverer om natten uden at ringe på, anses pakken for leveret, når den er placeret ved din adresse. Fra dette tidspunkt overgår ansvaret for pakken til dig.
I sådanne tilfælde tager transportøren et foto af pakken som dokumentation for korrekt levering. Dette foto fungerer som Økofamiliens bevis for at leveringen er gennemført. Eventuelle efterfølgende krav om mangelfuld levering vil derfor ikke kunne imødekommes.
Transportskader
Hvis du konstateret transportskaden, når du er ved at afhente eller modtage pakken, så skal du informere personalet, som udleverer eller leverer varen til dig, bede dem om at notere skaden, før du skriver under for pakken og tag samtidig billeder af skaden, så du kan dokumentere at skaden var sket før du modtog/afhentede pakken.
Hvis din pakke er beskadiget, skal du meddele Økofamilien's kundeservice hurtigst muligt. Dette gør du ved at sende en e-mail til os på shop@okofamilien.dk.
VIGTIGT: Hvis du har modtaget en pakke sendt med GLS, så skal du anmelde transportskaden her og følge deres vejledning.
Når du konstater en transport skade:
- Tag ikke indholdet i brug.
- Tag billeder af pakken mens den er emballeret.
- Husk at tage billeder af alle pakkens udvendige flader, samt et tydeligt billede af pakkens flade med fragtlabel på.
- Tag herefter billeder af varens skade
- Gem alt transport og produkt emballage fra pakken (dette må først smides ud, når sagen er afsluttet)
- Kontakt Økofamilien's kundeservice pr. e-mail hurtigst muligt herefter og vedhæft billeder, samt en detaljeret beskrivelse af skaden og dit ordre/kvitteringsnummer, fulde navn og telefonnummer.
VIGTIGT: af bevismæssige årsager skal du kontakte vores kundeservice og informer om transportskaden hurtigst muligt og gerne inden for maksimum 24 timer.
Leveringsbetingelser i ferieperioder
I ferieperioder, herunder, men ikke begrænset til, sommerferie uge 29 & 30*, juleferie uge 52 og vinterferie uge 7, må der påregnes forlængede leveringstider. Vi tilstræber at informere om eventuelle ændringer i leveringstider via vores hjemmeside, typisk nederst på siden. Har du spørgsmål eller er i tvivl om leveringstiden i en given periode, opfordrer vi til, at du kontakter os direkte for nærmere information.
*Vi pakker og sender ordrer mandag og tirsdag i uge 30, og bestræber os på at sende alle ordre ud, der er lagt mellem fredag den 11. juli og tirsdag den 22. juli, i denne periode. Kundeservice vil være lukket i hele uge 29+30.
Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i din bestilling, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Dette gøres ved at sende en mail til shop@okofamilien.dk. Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du er som afsender ansvarlig for tilstrækkelig og forsvarlig emballering samt mærkning med én (og kun én label) fyldestgørende label på pakken.
Vi anbefaler at du læser og følger betingelserne for returnering af ordre. Læs her vores guidelines og betingelser for returnering.
Vi anbefaler at du udfylder og medsende vores returseddel, hvis du ønsker at fortryde dit køb. Retursedlen finder du lige her.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os hurtigst muligt, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer også risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Du kan bruge vores returportal her. Det er nemt og hurtigt.
Alle dele af en vare skal returneres ved ombytning og retur. Hvis der f.eks. fulgte en makeup fjerner med købet af en mascara, uden at dette kostede ekstra, skal begge dele returneres.
Vær opmærksom på at ved returnering af varer, er det kundens ansvar at sikre at returpakken overholder transportfirmaernes regler, heriblandt deres regler for systemkonforme pakker. Dette betyder, at pakken skal være korrekt emballeret og opfylde følgende krav:
- Pakken skal have 5-6 lige og ubrudte flader.
- Den skal være dækket af godkendt emballage (pap, plast, kraftig folie eller flamingo) hele vejen rundt.
- Den skal have en regulær form, så den kan stables.
Hvis disse krav ikke overholdes, betegnes pakken som ikke-systemkonform af transportøren og kan blive pålagt ekstra gebyrer. Eksempler på ikke-systemkonforme pakker inkluderer: dunke, beholdere, flasker, ruller, rør, metalkasser, dæk og sække.
Hvis vi modtager en ikke-systemkonform returpakke og bliver pålagt ekstra omkostninger af transportøren, vil disse omkostninger blive viderefaktureret til kunden. Vi anbefaler derfor, at du sikrer dig, at din returpakke overholder transportørens krav, inden du sender den.
Som afsender skal du også sikre at returpakken ikke bærer nogen anden fragtlabel eller fragtkode f.eks. en tidligere fragtlabel eller en håndskreven fragtkode, i forbindelse med returnering i genbrugt emballage.
Har du spørgsmål om korrekt emballering, er du velkommen til at kontakte os for vejledning.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Ikke-afhentede pakker
Du kan ikke fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af varen. Normalt har du 7 dage til at hente din pakke i pakkeshoppen. Herefter returneres den til os. Har du ikke afhentet din pakke i pakkeshoppen i den givne tidsfrist (se ovenstående "levering til pakkeshop") bliver pakken returneret til Økofamilien's varelager. Herefter forbeholder vi os retten til at opkræve de reelle omkostninger i forbindelse med GLS's transport af pakken tilbage til os.
Ønskes ordren herefter annulleret iht. fortrydelsesretten, vil der blive fratrukket de reelle fragtomkostninger, det har kostet at modtage en uafhentet pakke retur.
Ønsker du at få fremsendt pakken igen, opkræves der ikke de reelle omkostninger for returneringen af pakken. I stedet kan pakken genfremsendes til normalt fragtgebyr jf. ovenstående prisliste.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
- Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Donationer til Plant et træ er undtaget fortrydelsesretten.
- Levering af varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og/eller hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
- Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret. Eksempelvis fødevarer, helsekostprodukter, kosmetik mv. Udtrykket ”forsegling” omfatter også særlig emballage, som beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet.
Varens stand, når du sender den retur
Du må gerne prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i brug. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. Hvis varen har været brugt kan du kun få en del eller intet af købsbeløbet retur. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi. Værdiforringelsen fastsættes af Økofamilien. Økofamilien skal dokumentere at varen er blevet forringet i værdi. Vi anbefaler, at du sender varen retur i original emballage og pakker den forsvarligt ind.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse, og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Økofamilien ApS Erhvervsparken 1 8882 Fårvang
Vær opmærksom på at vi ikke modtager pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder, hvis du kan fremvise købsbevis. Det betyder, at du her kan klage over fejl eller mangler ved produktet, der er opstået indenfor de første 24 måneder.
Det er et krav at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Har du et produkt du gerne vil reklamere over, beder vi dig sende en mail til shop@okofamilien.dk med billeder af produktet og problemet, og med en detaljeret beskrivelse af reklamationen. Sammen finder vi ud af om vi kan godkende reklamationen uden at se varen fysisk, eller om vi har behov for at få varen retur og vurdere problemet fysisk. Har vi behov for at få varen sendt retur til vurdering, fremsender vi en returlabel, som du kan bruge til at sende varen retur.
Såfremt reklamationen bliver godkendt, så sender vi et nyt produkt til dig, så snart dette er konkluderet og sagen er afsluttet. I visse tilfælde vil vi bede dig sende det reklamerede produkt tilbage til os, selv efter vi har godkendt reklamationen. I dette tilfælde vil vi vedlægge en fragtlabel sammen med det nye produkt, som vi sender til dig.
Såfremt reklamationen bliver afvist, har du selv ansvar for at afhente produktet hos os igen, eller vi kan sende det retur til dig. Vær dog opmærksom på, at hvis reklamationen afvises er du ansvarlig for alle fragt- og transportomkostninger vedrørende reklamationen. Dette inkluderer omkostningerne for at få produktet tilbage til os for undersøgelse, og vi vil udstede en faktura til dig på de faktiske fragt- og transportomkostninger, der har været i forbindelse med reklamationen.
Varen sendes til:
Økofamilien ApS
Erhvervsparken 1
8882 Fårvang
Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver kun personoplysninger til tredje part, medmindre dette er nødvendigt for at kunne fuldføre ordren. Personoplysningerne registreres hos Økofamilien ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på okofamilien.dk er Økofamilien ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: shop@okofamilien.dk.
Cookie- og privatlivspolitik
Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og annoncer. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles sådanne oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.
Cookies
Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus. Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering
Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til. Websitet indeholder cookies fra tredjeparter, der er præciseret i oversigten nederst på denne side.
Personoplysninger
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved alm. tilgang af indhold, hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, deltager i konkurrencer eller undersøgelser, registrerer dig som bruger eller abonnent, øvrig brug af services eller foretager køb via websitet.
Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser). I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne behandles desuden: Navn, telefonnummer, e-mail, adresse og betalingsoplysninger. Det vil typisk være i forbindelse med oprettelse af login eller ved køb.
Sikkerhed
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.
Formål
Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger og vise dig de annoncer, som vil have størst sandsynlighed for at være relevante for dig, at registrere dine køb og betalinger, samt at kunne levere de services, du har efterspurgt, som f.eks. at fremsende et nyhedsbrev. Herudover anvender vi oplysningerne til at optimere vores services og indhold.
Periode for opbevaring
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.
Videregivelse af oplysninger
Data om din brug af websitet, hvilke annoncer, du modtager og evt. klikker på, geografisk placering, køn og alderssegment m.v. videregives til tredjeparter i det omfang disse oplysninger er kendt. Du kan se hvilke tredjeparter, der er tale om, i afsnittet om ”Cookies” ovenfor. Oplysningerne anvendes til målretning af annoncering.
Vi benytter herudover en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til egne formål.
Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. vil kun ske, hvis du giver samtykke til det. Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Indsigt og klager
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til: mail@danskemedier. Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på shop@okofamilien.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.
Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Økofamilien ApS
Erhvervsparken 1
8882 Fårvang
shop@okofamilien.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: ___________________________ Modtaget den: ___________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________
Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)